پلمپ دفاتر در کرج
نوشته شده توسط : وکیل

پلمپ دفاتر در کرج

پلمپ دفاتر در کرج

در این مقاله درباره پلمپ دفاتر و چگونگی اخذ پلمپ دفاتر در کرج به صورت مختصر توضیحاتی داده شده است. البته برای اخذ

پلمپ دفاتر در تمامی شهر ها تمامی مراحل یکسان و بر طبق قانون می باشد.تمامی افرادی که در تجارت نقش مهمی دارند و صاحبان سرمایه و کسب و کار می باشند و در زمینه تجاری فعالیت دارند بایستی برای طبقه بندی و ثبت فعالیت های تجاری خود و همچنین تشکیل پرونده مالیاتی در اداره مالیات و دارایی پلمپ دفاتر تجاری را اخذ نمایند. هر شركت یا مؤسسه ای که در اداره ثبت شرکتها به ثبت می رسد موظف است برای اخذ دفاتر تجاری اقدام نماید. اخذ دفاتر تجاری در پایان هر سال مالی برای استفاده در سال مالی بعدی ضروری می باشد زیرا تمام فعالیت ها و کسب و کار و قراردادها ی مالی و همچنین محاسبه ی سود و زیان در پایان هر سال مالی در این دفاتر ثبت می شود.

دفاتر تجاری چیست؟

دفاتر تجاری دفاتری می باشند که تمامی تجار و فعالان در حوزه تجارت بایستی این دفاتر را اخذ نمایند. اخذ این دفاتر در پایان هر سال مالی (اسفندماه) ضروری می باشد و در طول سال تمامی اطلاعات مالی در حوزه مورد فعالیت تاجر باید به صورت دقیق و روزانه در این دفاتر ثبت شود.این دفاترشامل دفتر روزنامه ,دفتر کل ,دفتر دارائی می باشد ,هر کدام از این دفاتر دارای اطلاعات ثبت شده ای می باشد که برای اداره مالیات و دارائی مهم است زیرا مالیات تاجر با توجه به اطلاعات موجود در این دفاتر تعیین می شود.یکی از این دفاتر تجاری ,دفتر روزنامه می باشد,در این دفتر تمامی مطالبات و دیون و داد و ستد های تاجر به صورت روزانه ثبت می شود. دفتر دیگری که جزء دفاتر تجاری می باشد دفتر دارائی است, در این دفتر تمامی دارائی و سرمایه تاجر در پایا ن سال مالی وارد می شود و تاجر بایستی دارائی های خود را به صورت دقیق و با جزئیات در این دفتر وارد کند.تمامی  این  دفاتر بعد از پایان هر سالی مالی حداقل تا 10 سال بایستی نگهداری شود. 

چگونگی اخذ پلمپ دفاتر

بر طبق قوانین تجارت تمامی افراد و تجاری که برای اخذ پلمپ دفاتر تجاری به اداره ثبت شرکتها مراجعه می نمایند بایستی برخی مدارک را ارائه دهند, یکی از این مدارک, برگه اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری می باشد, ابتدا بایستی این برگه را تهیه نمایید و سپس مدیر شرکت یا تاجر تکمیل نماید و به مهر شرکت ممهور شود,در این اظهارنامه شماره ثبت شرکت, كلیه مشخصات مدیرعامل شركت یا تاجر و آدرس دقیق شركت قید می شود.

 




:: برچسب‌ها: پلمپ دفاتر در کرج , پلمپ دفاتر , اخذ پلمپ دفاتر در کرج , دفاتر پلمپ , ثبت شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: